HTML

017 - Saranda - Syri i Kalter - Gjirokastra (13. nap)

2011.02.07. 07:15 tothabringa

Eleinte síkvidéken sikerült tekerni, bár később gyilkos magasságot kellett legyőznöm. Itt átkelni kerékpárral kissé merész vállalkozás volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt ittam egy fantasztikus kávét az út mellett, de mivel korán keltem, s hűvös volt, így jól esett. Gyorsan melegedett az idő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit később pihenő egy útmenti benzinkút büféjében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a szakasz felújítás alatt állt, de néhol még ilyen sem volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Látnivalókra figyelmeztető táblák, esti programra felhívás, útmenti büfé - mindez egy helyen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azt hittem: eltévedtem! A település neve valóban Mesopotam, csak tanulmányaim alapján kissé keletebbre található. A vízsugár egy kirepedt tűzoltótömlő oldalából ömlött...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy bizánci korszakban épült templom hátulról fényképezve, ahova nem sikerült bejutnom, lévén magas, erős drótkerítés övezi, lakat rajta, a környéken meg sehol senki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szemből nézve az a néhány csóvezeték egy vízierőmű része. A hídon túl balra kerülve indultam tovább a Kék Szem forrás felé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejáratnál megálltam, innen még vagy 2 km a forrás, s közben át kell haladni egy víztározó gátján is. Elvileg belépő van a gépjárművel érkezőknek, valamint külföldiek részére is, de én kidumáltam magam: lévén magyar kerékpáros ezért jött el Albániába...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maga a forrás tényleg gyönyörű környezetben található, de rengeteg a kóbor kutya. Ezt leszámítva a jéghideg víz frissítő és pazar látványt nyújt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az albán nyelvű tábla a forrás adataval.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tényleg kék, csak jó helyről kell néni, fényképezni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jó néhány km-rel távolabb és sokkal magasabbról "visszafényképezve" a Syri i Kalter (Kék Szem forrás) melletti víztározó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki teker, enni is kell: ebből a finom görögsalátából már sok hiányzik, lévén nagyon megéheztem az emelkedőn Gjirokastra felé tartva. Ezt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...és itt ettem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ennél a benzinkútnál állítottam a fékeken, mert már koptak rendesen, kicsit pihegtem is, de ami ezután jött!

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

  

 

Ilyen hegyek között, nagy sebességgel (40-45 km/h) lefelé egy termékeny fennsík felé...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ...s ott az elágazás!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az albán nacionalizmus itt (is) megfigyelhető! Jobbra a görög határ, de nekem balra kellett fordulnom Gjirokaster felé. Kellemes csalódás mindenképp, hogy ez a szakasz félautópálya jellegű: tükörsima, rendesen táblázott, leállósáv és borzasztó szél szemből! Hiába volt viszonylag közel az úticél: elfáradtam. A széllel szemben...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mai napra több kép nincs, de ez a török korabeli híd mintha a kb. 500 éves kora ellenére is jobb állapotban lenne mint a mellette fölépített "modern" valami!
A lényeg: estére - szó szerint - odaértem a városba, de úgy elfáradtam, hogy szállást találta, hogy egyből alvás volt egy ház tetején! Persze másnap belehúztam a városnézésbe (is).

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa.blog.hu/api/trackback/id/tr202643448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása