HTML

022 - A montenegrói hegyek között, majd estére a szerb határig. (18. nap)

2012.07.12. 22:04 tothabringa

A reggeli - már élesen tűző - napon ébredve, nekieredtem a montenegrói út utolsó szakaszának. Eleinte a szokásos emelkedő, de valahogy el kezdett emelkedni veszett módon és lassultam, végül - szégyen ide-oda - toltam is a bringát, rengeteget... (Arra persze jó szívvel emlékeztem, hogy kifelé jövet itt gurultam valami fantasztikusat.)

---
Egy híd mellvédjéről fotózva a montenegrói táj, illetve a Moraca folyó völgye.

3013a.jpg

---
Apró-cseprő emelkedőkkel "megszórt" úton lassan haladtam, és a forgalom meglehetősen nagy volt. Ez nyilván gépkocsiból, buszból még jobban élvezhető, de a menetszél adta "szabadságérzés" semmivel sem kárpótolható! :-)

3014a.jpg

---
Nem sok képet készítettem magamról, de itt kivételt tettem: a viadukt alatt vagy 150-200 m-es mélység van! Jó alkalom volt egy kis pihenésre is...

3016a.jpg

---
...de nem sokáig. Ugyanis itt ért egy óriási szerencse: egy autómentő formájában, aki meglátta a magyar zászlót a kerékpár hátulján és fölajánlotta, hogy felvisz a hágóig, szívességből. Hogyne fogadtam volna el, elvégre hülye ember a saját maga ellensége!
Az elfektetett bicikli két gumiszalaggal lekötve a platón, én az "anyósülésen" foglaltam helyet. Ezt követte csekély 20 perces autókázás, mely végig (!) emelkedőn ment fölfelé, s nem akart vége lenni... Aztán mégis...

3018a.jpg

---
...az út tele alagúttal és monoton módon emelkedik...

3019a.jpg

---
...sűrűn vannak a különböző hosszúságú alagutak, de itt sem számoltam már. Sokkal szebb volt az ijesztő mélység, ui. nem volt mindenhol korlát (kivételként a képen pont egy újszerű állapotban lévő látszik).

3020a.jpg

---
Ritka pillanatok egyik: önarckép (is) fotózás közben.

3022a.jpg

---
Az úriember és a mögötte látható platós teherautó volt a megmentőm. Amennyiben saját erőből kellett volna feltekerni, minimum fél napot veszítek. Mint tudjuk az idő pénz (mindkettőből kevés van), így innen volt szép lefelé gurulni! :-)

3023a.jpg

---
Kolasin határában lévő elágazásnál (a kőomlás ellen masszív betonfödém védi az utat, hidat).

3024a.jpg

---
Egy kellemes panzió az út mentén. Kifelé menet megálltam egy sörre, a kiszolgálás kiváló, valamint - Montenegróhoz képest - nem is annyira vészes az árazás.

3025a.jpg

---
A berane-i elágazás, amely már teljesen az észak-montenegrói részen található. Benzinkút, panzió, bolt, az út mentén külön táblán a környező ortodox kolostorok listája (a távolságok feltüntetésével), és természetesen rendőrök traffipaxszal felszerelkezve, de itt - érdekes módon - nem bujkálva, hanem nyíltan, mindenki előtt mérnek, ezerrel. Itt tényleg nem érdemes vitatkozni a rendőrökkel, mert szó szerint nagyon magasak (min. 185 cm, kivétel nélkül), ám rendkívül határozottak is. Az útlevelet elveszik pl. a külföldi autóstól, és amíg nem fizeti ki a bírságot, nem megy sehova sem. Vita nincs: digitális mérőkütyükkel vannak fölszerelve, a "kedves páciens" megnézheti "élőben visszajátszva" a szabálysértés tényét.
Ebben az értelemben abszolút NEM balkáni ország Montenegró, sőt!

3027a.jpg

---
Itt és ekkor már nagyon késő volt, az idő elromlott (a szél meglehetősen erősen fújt, ömlött az eső, néha villámlott stb.), s bár a szerb határ néhány száz méterre volt, itt jött össze menet közben egy defekt, a szerbek az esőben kb. 10 percig "várakoztattak" (miután észrevették az útlevelemben a friss albán pecséteket).
Szerencsére a határtól - Gostun - kb. 400 m-re volt/van egy magánpanzió. Miután kifelé menet itt ettem egy pljeskavicát, még emlékeztek rám, így megengedték, hogy az eső elől behúzódjak sátorral együtt a terasz fedett része alá. Reggelig elvoltam (miután egy újabb és óriási pljeskavica + néhány jó és olcsó Jelen (szarvas) Pivo (sör) elfogyasztása vigasztalt a kilyukadt gumi miatt). Bezzeg másnap reggel... :-(

3029a.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa.blog.hu/api/trackback/id/tr684647209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása