HTML

024 - Draglica - Zlatibor - Užice - Požega - később egy út menti benzinkút mellett sátorállítás (20. nap)

2012.07.22. 23:14 tothabringa

Kora reggeltől kezdve az újabb defekten próbáltam javítani, de senki-semmi nem segített...
Így kénytelen voltam elindulni gyalog, ergo: toltam a málhás kerékpárom. Hegyen-völgyön le-föl, de úgy 10-11 óra között (?), környékén megállt egy kombi személyautó, s mindenestül elvitt a Zlatibor szélén található benzinkútig. Maximálisan le a kalappal a délről, Szerbia nyugati részébe (Bajina Bašta) tartó villanyszerelőnek. Próbáltunk kommunikálni valamiféle angol-szerb keveréknyelven (innen az információ, hogy mivel foglalkozott). A lényeg: ami nekem két keréken több óra lett volna - bár az út későbbi része egy fennsíkon vezetett -, az így kb. 40-50 perc alatt "kényelmesen", az anyósülésen utazva telt. Örök hála az alkalmi sofőrömnek.
Itt egy villámgyors gumiragasztást követően (működött a nagy nyomással üzemelő benzinkúti kompresszor!), egy igazi, törökös kávé és egy alapos mosdás után irány Zlatibor!

3054a.jpg

A település híres népművészeti alkotásairól, valamint a télen-nyáron működő sportolási lehetőségeiről is. Az egész város központi részén - a képen is látható - ilyen és ehhez hasonló "boltok", standok állnak - szerintem éjjel-nappal. Na, jó, ez nyilván túlzás, de a következő néhány kép árulkodó...
---

3055a.jpg

...népi motívumokkal díszített pulóverek, szőttesek, eszméletlen mennyiségben, szinte el lehet tévedni a kis "utcákban", de - mint mindenütt másutt  - itt is megjelent már a kínai konkurencia...
---

3056a.jpg

...bár merre indulva töménytelen vásárlási lehetőség, alkudni is lehet, de sok a gagyi is.
Egy jó dolog: a számtalan helyen "kirakott" fekvőrendőrök tényleg hatásosan lassítják a száguldozó autósokat...
---

3058a.jpg

...fú, fa, egyéb népi huncutságok, valamint méz, pálinka mindenféle kiszerelésben, néhol lehet ezt-azt kóstolni is. Zlatibor nekem annyira nem tetszett, lévén "rámentek" a (tömeg)turisták ipari méretű lenyúlására. A parkolóban rengeteg busz parkolt.
---

3059a.jpg

Zlatibor, templom.
---

3060a.jpg

Az iparváros, Užice határánál néhány órával később...
---

3062a.jpg

...és néhány km-rel távolabb a titoi időkben épült lakótelep látványa alátámasztja a város régi nevét: Titograd.
Igazi betonrengeteg, bár főleg a város szélén épülnek egyedi házak, de a nagyobb része kb. ilyen (vagy nagyon hasonló).
---

3063a.jpg

A város egyik szélén. És innen tovább indultam Požega felé...
---

3064a.jpg

Požega közigazgatási határánál megálltam pihenni. A tábla információ tartalma meglepően bőbeszédű: terület, lakosság, a város melyik kerülethez tartozik - jó ötlet, szerintem.
Az úttal sokáig párhuzamosan fut a vasút egy medencében (?), így jól lehet haladni a lapályon.
---

3065a.jpg

Požega, Szabadság tér, kora este. Ugyanitt készült a következő 2 kép is...
---

3066a.jpg

Požega - Önkormányzat (városi tanács - ?) épülete a főtéren.
---

3067a.jpg

Háborús emlékmű, mely a balkáni háborúk (1912-13) és az I. világháború (1914-18) szerb áldozataira emlékezik, aki a hazájuk szabadságért adták életüket.
Innen továbbmentem a 21-es úton északnak, de a hegyek között hamarabb ment le a nap, így kénytelen voltam egy benzinkút mellett sátrat verni. Egy nagyobb építkezés depója mellett sikerült "horgonyt vetni" és nem kellett altatni. Azért egy sört bevertem (Jelen Pivo). :-)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa.blog.hu/api/trackback/id/tr514670925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása