HTML

023 - Gostun - Nova Varoš - Draglica mellett el (a hegyek között)... (19. nap)

2012.07.22. 13:17 tothabringa

Kényelmesen ébredtem, de abban a tudatban, hogy ma mindenképp belehúzok.
Mint korábban írtam tegnap este szembesültem a kerékpár hátsó kerekénél: egy defekttel...
3032a.jpgdr

Gostun, már késő délelőtt, a lyuk - nem kevés utánajárást követően - kijavítva. Gyalog fölmenni néhány hegyi házikóhoz, ahol keresni kellett valakit, nagy nehezen elmagyarázni a problémát (elsősorban pumpa kellett), majd vissza a kerékpárhoz, összerakni...
...és lassan indultam északnak.
---
3033a.jpg

A panzió terasza mellől fényképezve a szerb-montenegrói határállomás (a kép közepén a fehér épület a szerbeké).
---

3034a.jpg

A helyi rafting klub vezetője (a kép közepén táblával a kezében) ragaszkodott - az éjjeli fedett szállásért cserébe - ehhez a csoportképhez. Mivel nem tudok úszni, de miután ennél az extrém sportnál (?) kötelező a mentőmellény + sisak kombináció, kipróbálnám (egyszer, talán).
---

3035a.jpg

Ezt már később fotóztam: az út mellett volt kirakva, szóval Dél-Szerbiában erre is gondolnak! Nálunk valahogy ez nem jellemző, vagy legalábbis nem gyakori - szerintem. A lényeg: a Lim folyó mentén haladtam Prijepolje városáig, majd tovább Nova Varoš, Draglica felé (a térképen a délről északra "haladó" vastag fekete vonal volt az útirány).
---

3036a.jpg

A Belgrád-Bar közti vasút a közútról fényképezve. Egyszer én is szeretnék rajta utazni (s ha addigra alapvetően megváltozik a szerb és montenegrói vasút hozzáállása, akkor vinnék magammal egy kerékpárt is; de nem szétszerelve, csomagként).
---

3039a.jpg

Tovább Nova Varoš felé, itt is van néhány "apróbb" alagút, de legalább az útminőségre nem lehet panasz! :-)
---

3042a.jpg

Előbb vagy utóbb minden emelkedő véget ér, de itt már nagyon vágytam a túloldali gurulásra a víztározó felé.
---

3045a.jpg

Üzemanyagot kellett vételezni ebben az útszéli kis kávézóban, a lábaim kissé (nagyon!) fájtak, így 1 sört is kénytelen voltam elfogyasztani (Jelen Pivo).
---

3046a.jpg

A hegyek által körbezárt településen egy sportpálya. Azért kíváncsi lennék: vajon télen milyen lehet itt a közlekedés, mekkora a hó stb.
---

3048a.jpg

Mikor Albánia felé mentem a fényképen látható sötétebb aszfalt még nem volt sehol: zúzott köves szakaszon kellett feltolni a kerékpárt este 9-10 környékén jó néhány km-n keresztül (nem élveztem).
Ellenben kellemes meglepetésként az építők belehúztak és innentől a víztározóig gurulni - mit gurulni? - száguldani óriási élmény volt: tükörsima út, kellemes idő. Az út melletti forrásnál tankoltam némi friss vizet. S az a fenyőillat! :-)
Persze minden még nem volt teljesen kész...
---

3049a.jpg

...csak megfordultam, és arrafelé is egy fotó.  Bár ez engem nem zavart: az út lefelé vitt, majdnem billiárd asztalon gurultam. :-)
---

3050a.jpg

A víztározó partján információs tábla a környék sajátosságairól. Innen nem messze kaptam egy defektet, de már a hegyi szakaszon (Draglica környékén), és kénytelen voltam egy hegyi fogadó parkolójában aludni. Bár másnap reggeltől majd' délig nem kaptam (nem tudtam szerezni) segítséget, így tűző napon tolni a megrakott kerékpárt nem a kedves emlékeim közé sorolom. De erről többet a következő részben...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa.blog.hu/api/trackback/id/tr394647401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása