HTML

009 - Az odafelé Szerbiában töltött utolsó nap (5. nap)

2010.11.17. 20:48 tothabringa

5. nap - Prijepolje /SRB/ és Bijelo Polje /ME/ között

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy prijepoljei Lukoil (orosz többségi tulajdonú) benzinkút melletti kávézó mellett aludtam. Reggeli indulás előtt egy igazi, törökös kávé: cukor nincs, de nagy bögre annál inkább!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahogy haladtam át a városon erre is figyelmes lettem...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Lim folyó mentén fekszik Prijepolje, s ahogy majd haladunk Montenegró felé ez egyre inkább szebb lesz a folyásiránnyal szemben: szűkül a folyó medre, a hegyek szinte rátelepszenek az útra...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első találkozás egy szerb vasúti szerelvénnyel. Aki jobban lát: a mozdonysofőr integet... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prijepolje után 5 m-rel (nem elírás!) következik Velika Župa település, ahol volt egy kellemes meglepetésben részem...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...a Pekara Ukus nevű pékségben akartam vásárolni némi harapnivalót, de a mester nem fogadott el fizetséget. Ellenben megkért arra, hogy fénykép készüljön a találkozásról (tehát nem kergetni akart...). Íme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amiről az előbb már említést tettem: szűkül az út mindkét oldala, kezdődik az igazi vadregényes táj, ami tényleg jellemző Dél-Szerbiára, valamint Montenegróra. Értelemszerűen sokfelé volt kőomlás (sűrűn táblákkal jelölve!), amit biciklivel kellemetlen kerülgetni, de legalább nem volt defektem!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hőségtől sújtott kerékpáros utazó - néha, gondolva a kevés pénzére is - kénytelen megpihenni, s szomját oltani a Lim folyó partján álló vendéglátóipari egységek némelyikében...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A dél-szerbiai Brodarevo településen láttam az első minaretet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért belegondolva, hogy milyen vad lehet a Lim folyó a téli időszakban!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néhol bizony rendesen belelóg a sziklafal az úttest fölé! Az árnyék pedig beszédes...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kamionok is trükköznek: egyszerűen nem férnek el a puttonyukkal a saját sávjukban, ennek ellenére nem ritkán 80-100 km/h-val mennek, azaz ész nélkül! No, a rendőrök sem szívbajosak: mérnek ezerrel és büntetnek is, ahogy kell. Ott nincs olyan mint Mo.-on, ti. a sofőr vigyorgás közepette tépi ketté - a rendőr szeme láttára - a csekket!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szabadka - Újvidék - Belgrád - Podgorica - Bar vasútvonalnak is valahol el kell férnie: ilyen és ehhez hasonló alagútakban vagy hídakon közlekedik a szerelvény. Az albán út előtt - többek között - kimentem Szabadkára, és a vasútállomáson megkérdeztem:

- Szállítanak-e kerékpárt a szerb vasúton?

A válasz nemleges volt az ott dolgozó magyar vasutastól. Ja, egyébként megkérdezte:

- Hova megyek?

- Montenegróba!

- Ember! Itt ülök 27 éve, de akkora marhaságot még nem hallottam! Ott tényleg hegyek vannak! Bele fog dögleni, inkább meg se próbálja!

Aztán hogy-hogynem, csak visszajöttem... élve!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A híres hármas-alagút a Durmitor Nemzeti Park területén (ami egyébként a Világörökség része is). Itt már csak néhány km-re vagyok a szerb-montenegrói határtól...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az igazi határ: elképesztően forgalmas, valamint épp egy útfelújításba is sikeresen beletekertem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez már Montenegróban az első nagyobb város: Bijelo Polje. Ez a templom a főúttól bár kissé (200 m) távolabb volt, de egy fénykép és szusszanás erejéig megálltam.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tothabringa.blog.hu/api/trackback/id/tr92455808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása